office@ajutorfinanciar.ro

Tot ce trebuie sa stiti despre cazul City Insurance (actualizare 30.09)

By: ajutorfinanciar0 comments

Informatii despre falimentul City Insurance

Aici aflati ce aveti de facut daca:

  • aveti o polita activa City
  • aveti un dosar deschis de dauna la City
  • aveti de deschis un dosar de dauna

Decizia ASF de retragerea autorizatiei de functionare a Societatii de Asigurare-Reasigurare CITY Insurance SA, constatarea starii de insolventa si promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului impotriva acesteia a fost publicata, luni – 27 septembrie.

De la acest moment, Fondul de Garantare a Asiguratilor – FGA va urma sa faca platile catre clientii sau pagubitii CITY in 60 de zile.

 

1. Politele emise la City Insurance raman valabilpana la expirare daca nu intervin una din urmatoarele situatii:

  • optati pentru rezilierea contractului si restituirea primei pentru perioada ramasa neasigurata daca nu au fost inregistrate daune (recomandat)
  • se implineste termenul legal de 90 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului-nu se stie cand va fi aceasta data
  • lichidatorul judiciar numit de instanta odata cu deschiderea in instanta a procedurii falimentului denunta politele de asigurare, cu informarea prealabila a asiguratului-vom reveni cu detalii cand vor aparea

Pasii de urmat pentru rezilierea contractului si primirea banilor inapoi pentru perioada ramasa neasigurata:

Pasul 1/2 se completeaza cererea de asigurare si se trimite catre denuntare@cityinsurance.ro

 

Descarcati cererea de aici https://www.cityinsurance.ro/wp-content/uploads/2021/10/822-01-00.01F-Rev.5-Cerere-de-denuntare-30.09.2021.pdf

 

Se va primi de la City o confirmare de primire a cererii sau in caz contrar faceti dovada denuntarii la FGA cu emailul trimis catre City E posibils a nu primiti raspuns de la City pentru ca probabil sunt multe cereri. Acelasi lucru e valabil si pentru FGA, vor raspunde dar de indata ce vor ajunge la cererea dvs.

Calcului sumei de restituit se face in luni intregi. Spre exemplu avei o polita pe 6 luni si la data rezilierii mai aveti 2 luni intregi. Se imaprte prima la 6 si se inmulteste cu 2 rezultand prima care se va primi inapoi.

Polita City mai este valabila 20 de zile din data denuntarii. In orice moment puteti incheia o noua polita rca, puteti avea 2 polite valabile in acelasi timp.

Pasul 2/2 se trimite la FGA cererea de plata la adresa cerere.plata@fgaromania.ro impreuna cu imputernicire( daca e cazul), poza acti identitate, poza sau pdf polita asigurare si dovada trimiterii cererii de reziliere inregistrata la asigurator.

Descarcati cererea de aici https://www.fgaromania.ro/wp-content/uploads/2020/07/Anexa-9-Cerere-de-plata-privind-acordarea-restituirii-de-prima-.pdf

In cazul in care reziliati polita rca trebuie sa incheiati una noua la un asigurator acreditat. Puteti incheia polita rca impreuna clauza de decontare directa care in cazul unui eveniment rutier va permite reparatia masinii pe polita dvs rca si nu a celui vinovat.

Puteti incheia polita imediat aici https://www.pint.ro/calculator-asigurare-rca

2. Daca aveti un dosar deschis de dauna despagubirea se va obtine de la FGA

3. Daca aveti de deschis un dosar de dauna completati urmatoarele documente

Cererile se trimit la: constatari.daune@fgaromania.ro

Toate platile vor fi efectuate de Fondul de Garantare a Asiguratilor:  https://www.fgaromania.ro

Dat fiind faptul ca expunerea City este mare pe rca, pentru a preveni eventuale neplaceri puteti incheia polita dvs rca cu optiunea de decontare directa la un asigurator de incredere care va achita daunele dvs materiale in cazul in care sunteti lovit de un asigurat City Insurance.

Dat fiind faptul ca probabil vor fi un volum semnificativ de restituiri, de despagubiri in tot acest proces va trebuie sa ne inarmam cu rabdare. FGA afirma ca vor servi persoanele dupa regula primul venit, primul servit.

Noi vom actualiza aici constant informatiile pe masura ce vor aparea si le vom putea confirma.

Daca sunt intrebari suplimentare 365 zile pe an, raspundem in materie de minute : contact@pint.ro

Pentru mai multe informatii gasiti aici si Ghidul ASF pentru aceasta situatie.

Related post

Leave A Comment