office@ajutorfinanciar.ro

Orice companie care se respectă are nevoie de certificări ISO (P)

By: ajutorfinanciar0 comments

Pentru a avea mai multă credibilitate și încredere în ochii clienților, a partenerilor de afaceri și nu numai, orice firmă sau companie are nevoie de certificări ISO.

În acest scop, se va contracta o firmă acreditată, al cărei domeniu de activitate este cel de a acorda astfel de certificări. Ceea ce urmează pare destul de simplu: această firmă ia legătura cu aceea care a făcut cererea și începe un control al sistemului de conducere și funcționare al acesteia. Și, pentru că sunt mai multe tipuri de astfel de certificări, recunoscute nu doar la nivel național, ci și internațional, o companie are posibilitatea de a se certifica doar pe o singură ramură, sau poate toate acelea care sunt disponibile. 

Mai multă încredere din partea clienților noi

În timpul în care respectiva firmă este evaluată de firma de certificare, la cererea acesteia din urmă va oferi date despre ce presupune modul de lucru, de administrare și, mai ales, felul în care sunt tratați clienții. De altfel, acesta este și principalul motiv pentru care multe companii doresc să primească astfel de certificate ISO: pentru a putea atrage mai mulți clienți noi, care să aibă încredere în produsele sau serviciile oferite de firma respectivă. 

ISO 9001, dovada investiției în calitate

Este perfect normal că pentru ca o firmă să aibă funcționalitate trebuie să se impună în fața concurenței. Aceasta înseamnă că este nevoie să fie îndeplinite anumite condițiile. Serviciile sau produsele oferite nu trebuie să fie doar de un înalt nivel calititativ, ci contează și timpul și maniera în care acestea ajung la clienți. Și cum poți demonstra concurenței, dar și clienților că ești un adversar demn de luat în seamă pentru primii, și un prestator de servicii care merită încrederea celor din urmă? Prin a le demonstra că ai investit în calitate, iar un certificat ISO 9001 este cea mai bună metidă, de vreme ce este considerat un standard global de management al calității. Atunci când firma ta obține un astfel de certificate, deja toată lumea știe că oferi produse și servicii de calitate, ceea ce înseamnă că firma ta nu va mai fi doar una dintre cele multe cu același obiect de activitate. 

Cum te ajută un certificat ISO 9001?

Există mai multe avantaje de care poți bucura atunci când firma ta are parte de un certificat ISO 9001. În primul rând, deoarece se îmbunătățesc procesele și sistemele, costurile tale vor fi mult mai reduse. Vei veni în întâmpinarea dorințelor și așteptărilor clienților tăi, astfel că vei avea doar de câștigat. Și, nu doar că vei avea parte de încrederea acestora, dar și a autorităților, care vor știi că că respecți legislația aplicabilă. De asemenea, o companie care are parte de un certificate ISO 9001 înseamnă că s-a aliniat cu cerințele pieței naționale și internaționale de a demonstra existența sistemului de management al calității. 

Existența acestui certificat înseamnă că angajații tăi vor fi mult mai mulțumiți de condițiile de lucru, pentru că fiecare știe exact ceea ce are de făcut, cerințele din fișa postului sunt stabilite în mod clar, ceea ce înseamnă că stresul nu va fi în punctul lui maxim. Și, știm cu toții ce înseamnă un angajat mai puțin stresat? Evident, mai multă eficiență și productivitate, de care firma ta are nevoie pentru a evolua.

Pentru a vedea cum funcționează firmă, dar și de a observa dacă mai sunt aspecte care pot fi îmbunătățite, multe firme optează pentru audit. Nimic de zis, doar că este o operațiune care implică destul de multe resurse și timp. Când ai parte de un astfel de certificat, nu va mai fi nevoie să recurgi la astfel de procedure, deoarece știi prea bine etapele pe care îi ai de îndeplinit.     

Cum se obține un certificat ISO 9001?

A obține un certificat ISO nu este deloc complicat, și tot ce trebuie să faci este să apelezi la o companie specializată în așa ceva și să soliciți o ofertă. Atenție însă, nu este una standard și este diferită, în funcție și de tipul de certificat pe care îl ceri. După ce a fost acceptată oferta, urmează semnarea unui contract, în urma căruia vei primi setul de documente de bază. Acestea trebuie completate și să nu uităm nici că este nevoie să fie parcurse toate etapele necesare. În final, după ce vor fi implementate și toate recomandările, vei intra, mai exact, firma ta va primi mult râvnitul certificate ISO 9001.    

Oricine poate elibera certificari ISO?

Răspunsul este, evident, unul singur: doar firmele specializate în acest domeniu pot elibera certificări ISO. Recomandarea noastră este să optezi pentru o firmă specializată în așa ceva, care să aibă experiența necesară, astfel încât solicitarea ta să nu întârzie prea mult până să își găsească soluționarea. Poți căuta pe internet sau te poți consulta și cu alte persoane, manageri de firmă, care au primit deja certificatul ISO și să vezi care sunt recomandările lor în acest caz. 

Care este durata de valabilitate a unui certificate ISO

Chiar dacă ai obținut acum certificatul ISO dorit, asta nu înseamnă că trebuie să te culci pe o ureche, cum se spune. Trebuie să știi că acesta are o valabilitate de trei ani, timp în care, o dată pe an, trebuie să fie efectuat și un audit. În cazul în care se observă că se înregistrează anumite abateri de la cerințele care trebuie îndeplinite, chiar dacă acest certificat este valabil se poate ajunge chiar și la retragerea lui. 

Suna un Consultant !

Related post

Leave A Comment