„Sunt două aspecte pe care trebuie să le avem în vedere. Pe gaze naturale există această posibilitate ca, absolut oricând un client găseşte o altă ofertă mai bună, să poată renunţa la contractul în vigoare şi să meargă către un nou furnizor.
La energia electrică este o chestiune un pic mai complexă. Aici s-a schimbat legea în 31 decembrie 2021, lege în care există, practic, posibilitatea ca furnizorul să ceară nişte despăgubiri clientului în momentul în care acesta alege să plece de la el. Adică nu mai poate să plece chiar atât de lejer şi sunt obligaţi să achite o anumită despăgubire furnizorului respectiv”, a explicat Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă.
„E o chestiune care nu ţine neapărat de contractul semnat de către client, ci este o prevedere legală. Cert este că este o barieră importantă pentru mutarea clienţilor de la un furnizor la altul. O chestiune care, din punctul meu de vedere, nu trebuia impusă în România, ţinând cont de faptul că oricum migraţia clienţilor este, oricum, foarte mică. Anul trecut discutăm de 15% dintre clienţi care şi-au schimbat furnizorul şi, mai mult, diversele studii sociologice care s-au făcut anul trecut au arătat că 80% dintre consumatorii casnici nu vor să-şi schimbe furnizorul – spuneau ei atunci – indiferent de condiţii”, a subliniat Dumitru Chisăliţă, conform DCBusiness.ro.
Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, a vorbit despre momentul 1 aprilie 2022 din perspectiva facturilor la energie electrică şi gaze naturale. La data de 1 aprilie expiră măsurile luate de către Guvern cu privire la plafonarea preţurilor la energie, precum şi compensarea facturilor către populaţie. Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, a vorbit, pentru DC Business, despre ce va urma de la această dată şi a spus care va fi creşterea de preţuri pe care va trebui să o suporte românii.