office@ajutorfinanciar.ro

Adio cozilor de la ghişee. Încă o bancă şi-a digitalizat serviciile.

By: ajutorfinanciar0 comments

Adio cozilor de la ghişee. Încă o bancă şi-a digitalizat serviciile

Platforma pentru înrolarea online a clienţilor CEC_IN permite accesarea serviciilor bancare de la distanţă, 100% online, fără deplasări la ghişeele băncii şi fără hârtii.

Descrierea inovaţiei:Platforma CEC_IN permite accesarea serviciilor bancare de la distanţă, 100% online, fără deplasări la ghişeele băncii şi fără hârtii. De la momentul lansării, în martie 2020, prin intermediul platformei online CEC_IN pot fi contractate servicii bancare esenţiale populaţiei, precum: deschidere cont curent, obţinerea unui card de debit şi obţinerea serviciului de Mobile Banking. Banca lucrează în prezent la extinderea bazei de servicii disponibile şi a adresabilităţii acestora. În prima parte a anului viitor, tot prin intermediul platformei online CEC_IN, clienţii vor putea contracta 100% online produse precum: credite de nevoi personale, carduri de credit şi overdraft. De asemenea, funcţionalităţile vor fi extinse şi cu posibilitatea ca IMM-urile să-şi deschidă conturi online, cu zero drumuri la bancă.

Lansarea serviciilor bancare de la distanţă a presupus dezvoltarea platformei IT necesare folosind atât resurse interne, cât şi servicii specializate din surse externe. Pentru serviciile de înrolare online, CEC Bank a colaborat cu start-up-ul românesc, FintechOS.

Elementul de noutate:

Potrivit reprezentanţilor băncii, platforma CEC_IN utilizează o serie de tehnologii inovatoare: algoritmi de inteligenţă artificială pentru recunoaşterea actelor de identitate, algoritmi de recunoaştere facială şi de comparare a imaginii din actul de identitate cu un selfie al deţinătorului actului. Contractele sunt generate în timp real şi sunt semnate electronic. Întregul proces durează circa 10 minute şi include preluarea datelor, verificarea identităţii, deschiderea conturilor şi semnarea electronică a contractelor.

Efectele inovaţiei:

Digitalizarea serviciilor bancare răspunde nevoilor de rapiditate şi confort pentru clienţi, dar, în acelaşi timp, poate avea un impact pozitiv la nivelul incluziunii financiare. România suferă la acest capitol: doar 6 din 10 români folosesc un cont bancar, ţara noastră aflându-se pe ultimele locuri în Uniunea Europeană, în timp ce în ţările dezvoltate din UE, ponderea se apropie de 100%. Digitalizarea are potenţialul de a facilita accesul la servicii bancare, în condiţiile în care infrastructura de internet există (conexiuni fixe şi mobile), iar 95% din populaţie declară că foloseşte deja un smartphone. Spre comparaţie, 45% din populaţie trăieşte în mediul rural, însă unităţi bancare există doar în 10% dintre localităţi. Platforma CEC_IN atrage în acest moment un număr de clienţi noi echivalent cu numărul de clienţi noi atraşi de 50 de unităţi bancare.

Acest proiect a apărut în ediţia specială Business MAGAZIN – Cele mai inovatoare companii din România.

Sursa: Business Magazine

 

Related post

Leave A Comment